Webová analytika pre eshop

Na to, aby ste vedeli, či váš eshop prosperuje nestačí vedieť len počet objednávok, ktoré vám prídu do mailu. Webová analytika pre eshop Je dobré si sledovať, koľko ľudí navštívi Váš eshop, čo si pozerá, koľko sa zdržia, aký typ tovaru ich zaujme, ale nekúpia ho a pod. Na to všetko slúžia štatistiky návštevnosti.

4 užitočné informácie z Google Analytics:

  1. V časti Prehľad nájdete, koľko ľudí za určité obdobie navštívi vaše stránky, koľko sa u vás „zdržia“, odkiaľ sú, na akom zariadení si vašu stránku pozerajú a pod.
  2. V časti Akvizícia zistíte akými cestami, cez aké médium prídu návštevníci na váš web:
    Koľko návštevníkov zadá priamo www adresu eshopu (direct). Inými slovami ako dobre robíte „kamennú reklamu“ a aká je poznateľnosť vašej značky.
    Koľko príde z odkliku cez iné  stránku a ktoré sú to (refferal). Táto štatistika ukazuje, ako ste úspešný v linkbuildingu.
    Koľko návštevníkov príde cez vyhľadávač Google (organic search). Ako dobre máte urobené SEO – optimalizáciu pre vyhľadávače.
    Koľko cez sociálne siete (social). Štatistika poukazuje na to, ako sa vám darí zaujať na sociálnych sieťach.
  3. V časti Správanie zistíte aký obsah a ktoré produkty návštevníkov najviac zaujímajú, najviac si ich pozerajú.
  4. Časť Konverzie vám ukáže koľkí návštevníci u vás nakúpia, čo nakúpia, odkiaľ prichádzajú.
    Túto časť je potrebné dodatočne nastaviť. Eshop je potrebné prepojiť s Elektronickým obchodom.

Štatistiky sú aj veľmi dobrým pomocníkom pri vyhodnocovaní investícií do reklamy, do porovnávačov a pre vyhodnocovanie celkového marketingu.

Google Search Console – bývalá služba Webmaster Tools.

Google Search Console ukazuje, ako daný web vidí vyhľadávač Google.

Hodnotí ho z 2 pohľadov:
Z pohľadu technického – či je eshop „správne naprogramovaný“.
Či sa v ňom nenachádzajú chyby, duplicity, bezpečnostné problémy, stránky, ktoré sa nedajú nájsť a pod. Tiež poukáže na problém s použiteľnosťou v mobilných zariadeniach.

Z pohľadu návštevníka pri vyhľadávaní.
Zobrazí Vám zoznam slov a slovných spojení, z ktorých sa návštevník dostal na váš web
v časti Návštevnosť vyhľadávania – Analýza vyhľadávania.

Tiež tu nájdete zoznam, kto odkazuje na Vaše stránky a na aký obsah je najviac odkazované
v časti Návštevnosť vyhľadávania – Odkazy na vaše stránky

Webová analytika a UNIobchod systém

Súčasťou systému pre eshop UNIobchod je aj prepojenie so štatistikymi Google Analytics, nastavenie modulu Elektronický obchod pre správne štatistiky nákupov. Tiež nastavenie Google Search Console a jeho prepojenie s google Analytics.

Administrátor eshopu si môže vytvoriť sám konto pre Google Analytics a vložiť do systému pre eshop. Alebo mu ho zaktivuje náš kóder pri spúšťaní eshopu do „ostrej“ prevádzky.   

Google analytics a
Google Search console

Dobre nastavená analytika Vám pomáha pri raste vášho eshopu.
Ale aj vtedy, keď sa vyskytne nejaký problém.

Ako je to
v UNIobchod systéme

V eshope Vám nastavíme štatistiky Google Analytics a tiež prepojíme s časťou Elektronický obchod.

Nastavíme aj Google Console - bývalý Webmaster Tools.

Autor článku

Eva Šablatúrová
zaoberá sa marketingom a on-line reklamou vo WEBY GROUP.

Uvažujete nad predajom cez internet?

Uvažujte od začiatku hneď vo veľkom.

Aké to bude, až to bude. Je dôležité vedieť od začiatku čo všetko potrebujete pre svoj eshop so všetkými súvislosťami aj do budúcnosti.
Aj veľkí boli na začiatku malí. Pustite sa do predaja cez internet prostredníctvom eshopu postaveného na uniobchod systéme.
Máte istotu, že môžete rásť.

Naším krédom je partnerstvo a spolupráca.

Otestujte eshop nezáväzne na 24 dní
garancia skúseností